DSpace
Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.multimidia.ufpa.br/jspui/handle/321654/817

Title: Projeto Capacitação Moodle: Depoimento da professora France Fraiha Martins (Inglês)
Author(s): Veloso, José Miguel Martins.
Malcher, Maria Ataide.
Eliasquevici, Marianne Kogut.
Leite, Selma Dias.
Conception: Este produto é resultado do trabalho de uma equipe multidisciplinar e foi desenvolvido pelo Laboratório de Pesquisa e Experimentação em Multimídia, pela Coordenadoria de Produção de Material Didático e pelo Laboratório de Pesquisa e Desenvolvimento em TI da Assessoria de Educação a Distância da UFPA, com concepção pedagógica de Marianne Kogut Eliasquevici e Silvana Tabosa Salomão.
Publication date: 2011
Description: This content, which integrates a group of testimonials in the audiovisual language about the use of the Moodle by the students, teachers and tutors of UFPA, presents of the France Fraiha Martins, presence graduation Professor, who has dedicated herself to the comprehension of the relations among the student, the knowledge and the teacher inside the Learning Virtual Environment (AVAs). Among the advantages of AVAs, the teacher emphasizes the interactivity and the virtual characteristic of these environments, which allow a bidirectional communication and flexibility in temporal space. For the process of formation using the Moodle, the interviewee considers important that the teacher dominates both the technique and the potential of this environment, in order to the students and future teachers can do better choices in their teaching practices. In the video, the interviewee exposes how she organizes her virtual classroom and how she evaluates the students through the discussion forum, which presupposes the collective interaction among the participants, and the activity diary, which propitiates the students elaborate reflexive registers about their process of formation. The teacher also emphasizes that in a learning virtual environment must have a relation non-hierarchical between teacher and student.
Subject: Virtual learning environment
Pedagogic use
Teaching methodology
Educational evaluation
Advantages
Diary
Discussion forum
Teacher-student relationship
Moodle
Federal University of Pará (UFPA)
Disadvantages
Original idiom: pt_BR
Subtitled in: Español
Time / Size: Parte 1: 13min e 53seg
Parte 2: 10min e 22seg
Credits: Direção geral: Miranda, Fernanda Chocron.
Direção Executiva: Miranda, Fernanda Chocron; Malcher, Maria Ataide; Eliasquevici, Marianne Kogut.
Entrevistado: Athayde, Antonio Inácio de.
Roteiro: Miranda, Fernanda Chocron; Reale, Manuella Vieira; Eliasquevici, Marianne Kogut; Maciel, Mayara Santos; Salomão, Silvana Tabosa.
Direção de arte: Acquerello Design.
Reference: UNIVERSIDADE FEDERAL DO PARÁ. Assessoria de Educação a Distância. Projeto Capacitação Moodle: depoimento da professora France Fraiha Martins. Colaboração de José Miguel Veloso; Maria Ataide Malcher; Marianne Kogut Eliasquevici; Selma Dias Leite. Concepção e desenvolvimento: Laboratório de Pesquisa e Experimentação em Multimídia; Coordenadoria de Produção de Material Didático; Laboratório de Pesquisa e Desenvolvimento em TI. Concepção pedagógica: Marianne Kogut Eliasquevici e Silvana Tabosa Salomão. Direção geral: Fernanda Chocron Miranda. Belém: UFPA, 2011. 1 vídeo (tempo). Disponível em: < http://www.multimidia.ufpa.br/jspui/handle/321654/817>. Acesso em:
License: Este trabalho está licenciado sob a Licença Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported da Creative Commons.
Note: Este vídeo faz parte do conjunto de materiais didáticos produzidos pelo Projeto Capacitação de Multiplicadores na Plataforma Moodle /UFPA composto de um seriado sobre o uso pedagógico dos recursos e atividades do ambiente virtual de aprendizagem Moodle (oito vídeos) e de uma série de depoimentos de professores, tutores e alunos sobre a utilização do Moodle na UFPA (16 vídeos).
Appears in Collections:Vídeo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dep_France_Martins_Parte 1_IN.mp465,54 MBMP4Download View
Dep_France_Martins_Parte 2_IN.mp447,86 MBMP4Download View

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


Powered by DSpace software, Version 4.3
     Universidade Federal do Pará - Rua Augusto Corrêa 01 - Guamá - Belém/PA - Brasil